٭ جزيره كاوش ٭ نرم افزار و آموزش های کاربردی ٭

ساخت وبلاگ

USB 3.0 چقدر سریعتر از USB 2.0 است؟

 

جدیدترین نسل از پورت‌های USB همان USB 3 است و به همین عنوان هم نامیده می‌شود. این فناوری به طور گسترده‌ای از اوایل سال 2010 به خدمت گرفته شد و صنعت رایانه را تحت تاثیر قرار داد اما USB 3 چه تفاوتی با USB 2 دارد؟

بارزترین تفاوتی که یک کاربر معمولی رایانه می‌تواند بین دو پورت USB 3 و USB 2 قائل شود، تفاوت پهنای باند این دو نوع پورت است. یک پورت USB 2 می‌تواند اطلاعات را با سرعت حداکثر 480 مگابیت بر ثانیه منتقل کند، در حالی که این پهنای باند در USB 3 تا 10 برابر افزایش یافته است. سرعت انتقال اطلاعات از طریق پورت‌های USB 3 حداکثر 5 گیگابیت بر ثانیه است و این موضوع، اصلی‌ترین دلیلی است که یک کاربر معمولی رایانه را که با موضوعات تخصصی سخت‌افزار کم‌تر در ارتباط است، به استفاده از این فناوری متمایل ‌می‌کند.

 

بالاتر بودن سرعت انتقال داده در این پورت‌ها یک ویژگی مثبت است اما لزوما به کار همه کاربران USB نمی‌آید. در این مورد باید به کلمه حداکثر که قبل از میزان سرعت این پورت‌ها عنوان شده است، توجه کرد. این پورت‌ها می‌توانند اطلاعات را با این چنین سرعتی رد و بدل کنند اما به شرطی که ملزومات این چنین سرعتی نیز فراهم شده باشد.

انتقال Data مفهومی دو طرفه است و در واقع به همین دلیل، پورت‌های USB نوعی واسط هستند که میان دو Media ارتباط برقـرار می‌کننـد. Media عنصری سخت‌افزاری مانند هارددیسک و یا حافظه فلش است که حاوی اطلاعات است. در انتقال اطلاعات، سرعت انتقال به توانایی سه عنصر گیرنده، فرستنده و واسط وابسته است. اگر سرعت هر یک از این سه عامل، کم‌تر از سرعت دیگر اعضای زنجیره انتقال اطلاعات باشد، کمینه سرعت به عنوان حداکثر سرعت انتقال اطلاعات این زنجیره تعیین می‌شود.
 
 با این رویکرد، مشتریان USB 3 دو نوع از محصولات را پیش‌رو خواهند داشت. دسته اول، هارددیسک‌های اکسترنال و یا حافظه‌های فلشی که از USB 3 پشتیبانی می‌کنند و مادربوردها و یا لپ‌تاپ‌هایی که به این نوع پورت‌ها مجهزند. یعنی اگر یک هارددیسک اکسترنال USB 3 را به رایانه‌ای مجهز به پورت USB 3 وصل نکرده باشید، حداکثر سرعت انتقال اطلاعات، برابر سرعت پورت رایانه است. خوب است بدانید که می‌توان هارددیسک‌های اکسترنال USB 2.0 را به یک هارددیسک USB 3.0 تبدیل کرد. هارددیسک‌های اکسترنال جیبی یا پاسپورتی، هارددیسک‌های معمول لپ‌تاپی هستند که از طریق یک مبدل، به ورودی و خروجی USB مجهز شده‌اند. مهم‌ترین تفاوت میان هارددیسک‌های اکسترنال USB 2.0 و USB 3.0 نوع مبدل آن‌هاست. به مجموعه قاب و مبدل SATA به USB در صنعت رایانه Enclosure گفته می‌شود. با توجه به این که بسیاری از مشتریان هارددیسک‌های اکسترنال، محصولات خود را در طی چند سال گذشته خریداری کرده‌اند، خیلی از آن‌ها اقدام به خرید هارددیسک‌های جدید USB 3.0 نمی‌کنند. به همین دلیل برخی از شرکت‌ها به طور جداگانه اقدام به فروش Enclosureهای USB 3.0 کرده‌اند. قیمت میانگین این محصولات 15 دلار است.
 

دقت داشته باشید که بهتر است هارددیسک‌هایی با توانایی چرخش 7200 دور بر دقیقه و حداقل 8 مگابایت حافظه Cache به Enclosureهای USB 3.0 متصل شوند. چرا که هارددیسک‌های ضعیف‌تر، علی‌رغم اتصال از طریق پورت USB 3.0 نمی‌توانند یک تفاوت جدی ایجاد کنند. علت این اتفاق درست مشابه چیزی است که پیش از این توضیح دادیم. اگر هارددیسک به عنوان عضوی کند در زنجیره انتقال اطلاعات ظاهر شود، نمی‌تواند از پهنای باند واقعی پورت‌های USB 3.0 استفاده کند و به همین دلیل اتصال این چنین هارددیسکی به یک Enclosure فایده زیادی ندارد.

 

منبع : باشگاه خبرنگاران

 

٭ جزيره كاوش ٭ نرم افزار و آموزش های کاربردی ٭...
ما را در سایت ٭ جزيره كاوش ٭ نرم افزار و آموزش های کاربردی ٭ دنبال می کنید

برچسب : USB 3,0, نویسنده : admin kavosh777 بازدید : 595 تاريخ : 27 مرداد 1392 ساعت: 14:28

برنامه مصور سازی سه بعدی طراحی های ایجاد شده در نرم افزار

نرم افزار Autodesk Showcase Pro 2014 نسخه 64 بیتی – برنامه مصور سازی سه بعدی طراحی های ایجاد شده در نرم افزاره

دسته نرم افزار کامپیوتر زیردسته انیمیشن طراحی و گرافیک

با استفاده از این نرم افزار می توانید به تولید مدل های سه بعدی نمایشی ( مدل سه بعدی به همراه قابلیت های نورپردازی ، اعمال بافت و ماتریال ، انیمیشن سازی و رندر ) از طراحی های تولید شده با نرم افزارهای AutoCAD , AutoCAD Architecture و AutoCAD MEP بپردازید .
بوسیله این نرم افزار مهندسان خلاق و توانمند می توانند طرح های خود را پیش از ساخته شدن در واقع به صورت کامپیوتری و با صرف هزینه و وقت بسیار اندک به صورت سه بعدی مصور سازی نمایند تا مشتریان ، کارفرمایان و مدیران و همکاران آن ها بتوانند درک بهتری از پروژه نهایی بدست آورند .
شایان ذکر است این برنامه مجموعه ای از امکانات انیمیشن سازی و متحرک سازی دوربین را نیز در اختیار کاربران می گذارد تا بتوانند گردشی در اطراف مدل سه بعدی را برای مخاطبان خود فراهم کنند
همچنین این نرم افزار را می توان برای پروژه های ساختمان سازی ، قطعه سازی ، تولید ماشین های صنعتی و . . . مورد استفاده قرار دارد .

این نرم افزار بر روی 1 حلقه DVD 9 ( دی وی دی 9 گیگابایتی ) عرضه می گردد ، شامل نسخه 64 بیتی است و هیچ مشکلی از نظر کرک و لایسنس ندارد .

در ادامه با برخی از امکانات و قابلیت های این نرم افزار آشنا می شویم :

تبدیل سریع و زیبای طراحی های CAD به Presentation های سه بعدی
امکان مصور سازی و رفع ابهامات برای مشتریان پیش از شروع کار
رفع خطاها و مشکلات از طریق به وجود آوردن مدل سه بعدی پروژه ها
امکان بررسی دقیق تر پروژه از روی مدل سه بعدی آن
امکان اجرا از درون نرم افزار های AutoCAD , AutoCAD MEP , AutoCAD Architecture
برخورداری از کلیه امکانات مورد نیاز به منظور مدل سازی ، نورپردازی ، اعمال Texture و Material و همچنین رندر
امکان استفاده از قابلیت های Cloud ارائه شده از سوی شرکت Autodesk
برخوردار از محیطی ساده و کاربر پسند
امکان وارد کردن و ایجاد مدل سه بعدی از طرح های CAD ایجاد شده در نرم افزارهای CATIA , SolidWorks , JT m UGNX , Creo Elements Pro , IGES , STEP-FILE , COSMO , GRANIT , STL و . . .
امکان وارد کردن انیمیشن های ساخته شده در مایا و تری دی مکس به این نرم افزار و اجرای آن ها
امکان ساخت خودکار یک نمونه انیمیشنی از روی فایل های Inventor
امکان تنظیم دلخواه گزینه های متعدد رندر
امکان ایجاد پس زمینه های بسیار زیبا به سادگی چند کلیک
رندر بسیار سریع ( تقریبا شبیه به رندر به صورت بلادرنگ و یا همان Real-Time )
برخوردار از امکانات انیمیشن سازی
برخوردار از قابلیت های کارگروهی
و . . .

آشنایی با سیستم مورد نیاز جهت نصب و استفاده از این برنامه :

سیستم عامل مورد نیاز Windows 7 و یا Windows 8
Pentium 4 or AMD Athlon processor (or higher) with SSE3 instruction set support
حداقل حافظه رم مورد نیاز 2 GB

این نرم افزار بر روی 1 حلقه DVD 9 ( دی وی دی 9 گیگابایتی ) عرضه می گردد ، شامل نسخه 64 بیتی است و هیچ مشکلی از نظر کرک و لایسنس ندارد .

فروشنده : فروشگاه تخصصی شرکت فرین

قیمت: 8,000 تومان

 

روش خرید: برای خرید نرم افزار Autodesk Showcase Pro 2014 نسخه 64 بیتی – برنامه مصور سازی سه بعدی طراحی های ایجاد شده در نرم افزاره، پس از کلیک روی دکمه زیر و تکمیل فرم سفارش، ابتدا محصول یا محصولات مورد نظرتان را درب منزل یا محل کار تحویل بگیرید، سپس وجه کالا و هزینه ارسال را به مامور پست بپردازید. جهت مشاهده فرم خرید، روی دکمه زیر کلیک کنید.

 

خرید نرم افزار Autodesk Showcase Pro 2014 نسخه 64 بیتی – برنامه مصور سازی سه بعدی طراحی های ایجاد شده در نرم افزاره

 

٭ جزيره كاوش ٭ نرم افزار و آموزش های کاربردی ٭...
ما را در سایت ٭ جزيره كاوش ٭ نرم افزار و آموزش های کاربردی ٭ دنبال می کنید

برچسب : نرم افزار طراحی ,نرم افزار گرافیک ,برنامه مصور سازی سه بعدی ,تولید مدل های سه بعدی نمایشی ,انیمیشن سازی و رندر,امکانات انیمیشن سازی و متحرک سازی , نویسنده : admin kavosh777 بازدید : 655 تاريخ : 23 مرداد 1392 ساعت: 18:31

نظر سنجی

بازديد كنندگان محترم نظر شما در مورد اين وبلاگ چيست ؟

خبرنامه